Daniel Wellington-grundaren satsar på self tanning

Daniel Wellington-grundaren och tidigare Uppsalastudenten Filip Tysander satsar på skönhetsindustrin. En ny sprayflaska är tänkt att sätta en ny standard inom self tanning-industrin.

Arkivbild från 2011: Filip Tysander har lanserat Daniel Wellington efter att ha tagit examen inom företagsekonomi på Uppsala Universitet.

Arkivbild från 2011: Filip Tysander har lanserat Daniel Wellington efter att ha tagit examen inom företagsekonomi på Uppsala Universitet.

Foto: Elin Larsson

Uppsala2022-12-13 17:00

Det nya varumärket har fokus på hållbarhet.

"Vi börjar med att sätta en ny standard inom self tanning-industrin (brun utan sol, reds. anm), genom att leverera en disruptiv produkt byggd runt nano-teknologi (...), gjord för alla", skriver Filip Tysander på sin Linkedin.

Bolaget heter Comis och enligt ekonomisajten Breakit har 10 miljoner kronor redan pumpats in i det nya projektet som drivs av Tysander ihop med Dennis Ericsson och David Lauwiner.

Filip Tysander har annars haft en svår tid bakom sig med Daniel Wellington. Efter miljonförlust 2019 drog man året efter in 50 tjänster och 2021 stängde man flera dotterbolag.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!