Hur utmärker sig ditt hotell?
– Skillnaden med oss är att vi har allt under samma tak. Vi har 161 hotellrum, 23 konferenslokaler, ett topfloor, ett eventroom, en restaurang och sedan en tid tillbaka också vårt egna Selma City Spa Uppsala. Vi har en kapacitet och en bredd som få andra har i Uppsala.
Vilken är er målgrupp?
– Vi passar alla målgrupper och utesluter inte någon. Vi har det mesta och det passar allt från konferensgäster och idrottslag till det romantiska paret och popstjärnor.
Finns det inte en risk med att vilja ha alla slags kunder?
– Nej, jag ser det som ett vinnande koncept att vi har en produkt som tilltalar många. Året har 365 dagar att fylla hotellet på och alla grupper bor inte på hotell samtidigt på året vilket gör oss anpassningsbara.
Hur mår Uppsalas hotellmarknad just nu enligt dig?
– Den mår mycket bra. Ett hotell stängde under förra året och det gör det så klart extra gynnsamt för oss andra. Sedan tycker jag att Uppsala som destination har växlat upp. Det händer mycket i stan, speciellt på helger med bra konserter, mässor och idrottsevenemang.
Hur ser du på konkurrensen bland hotellen?
– Det finns plats för oss alla i Uppsala. Alla stora kedjor är representerade här och det ger en enorm styrka med våra olikheter. Konkurrens är alltid bra för att vi alla ska kunna bli ännu bättre. Men jag ser oss inte som konkurrenter, vi är starkast tillsammans som destination. Ju bättre vi gör ifrån oss desto fler och större saker blir intressanta att arrangera i Uppsala.
Hur viktig är turismen?
– Den är väldigt viktig för att vi alla ska kunna överleva och driva en lönsam business, från hotell och restauranger till butiker och klubbar.
Saknas något i Uppsala?
– En stor inomhusarena där både konserter, mässor och idrottsarrangemang kan finnas och samsas. Sedan behöver arrangörer bli lite bättre på att sprida evenemang över hela året, särskilt på sommaren behöver det hända mer.
LÄS MER:
Ann-Sophie Myrefelt, Radisson Blu Uppsala och Park Inn Uppsala: ”Läget är det det bästa i stan”
Josefine Milton, Hotel Villa Anna: ”Det finns sug efter vårt koncept”
Lotta Forsgren, Grand Hotell Hörnan: ”Förväntningarna ska överträffas”