På vilket sätt är ert hotell annorlunda från andra?
– Vi är ett litet och personligt hotell med elva rum. Vi hade kunnat ha dubbelt så många rum eftersom rummen är rymliga och stora, men det är just detta som gör Villa Anna till ett unikt hotell och är en del av vårt koncept. Varje detalj är vald med stor omsorg och de konceptuella detaljerna är dragna till sin spets. Fastigheten och restaurangen är unik och läget vid Domkyrkoplan är magiskt.
Det känns som att ni är ett lite lyxigare alternativ?
– Vi håller en hög nivå med bemanning dygnet runt, roomservice, lyxiga produkter och hög komfort på alla våra rum. Men vi har en bred målgrupp. Vi är starka på affärsresenärer och konferenser under veckorna och weekendgäster på helgerna. Vi sticker ut med exklusiva sängar och en riklig och exklusiv frukost, vi har bland annat en egen frukostkock som lagar på beställning. Villa Annas välrenommerade restaurang har ett fantastiskt flöde på både lunch och middag, en uppskattad mötesplats helt enkelt.
Hur konkurrerar ni mot andra hotell?
– Till största del handlar det om att hålla en jämn och hög kvalitet och att profilera sig så att våra gäster utifrån det kan välja vart och hur de vill bo.
Hur mår hotellmarknaden?
– Analyser och rapporter visar på en fin uppsida för alla hotell i Uppsala och vi på Villa Anna har ökat stadigt. Det finns ett sug efter vårt koncept och det är precis det vi vill åstadkomma, ge våra gäster en bästa upplevelse.
Hur viktigt är det för er att Uppsala är en attraktiv turiststad?
– Att Uppsala som destination är attraktiv är så klart viktigt. Vi har mycket att vara stolta över och som är fantastiska mervärden för våra besökare. Kan dessutom en hotellvistelse med god mat och dryck bidra till att förstärka en helhetsupplevelse av Uppsala har vi verkligen lyckats att knyta samman hela destinationen på ett fantastiskt sätt. Det är viktigt att vi fortsätter odla en levande hotell- och restaurangkultur.
LÄS MER:
Ann-Sophie Myrefelt, Radisson Blu Uppsala och Park Inn Uppsala: ”Läget är det det bästa i stan”
Lotta Forsgren, Grand Hotell Hörnan: ”Förväntningarna ska överträffas”
Susanne Boije Fredlund, Clarion Hotel Gillet: ”Vi har en bredd som få andra har”