Svar till insändare av Ragnar Löfdal 15/9
Hej Ragnar och tack för din återkoppling!
Uppsala parkering arbetar kontinuerligt med att göra det så enkelt som möjligt för alla som bor och besöker i Uppsala att hitta och betala parkering och vi tar med oss dina synpunkter i det fortsatta förbättringsarbetet.
Alla våra automater har en regelbunden översyn och vi är fullt medvetna om problematiken kring just denna automat. Precis som du skriver var displayen otydlig och dåligt upplyst vilket kan ha gjort det svårt att avläsa vad som står vid vissa tidpunkter av dagen. Automaten är nu utbytt till en ny med tydlig display.
Som ett led i digitaliseringen erbjuder vi våra kunder lite olika betalningsmetoder utöver automaterna, exempelvis kan du betala för din parkering enkelt och smidigt utan att uppsöka en parkeringsautomat genom SMS och via apparna SMS Park och Parkster. Fördelarna med dessa betalningsmetoder är flera, bland annat kan du säkerställa att dina uppgifter verkligen stämmer, att betalningen gått genom och du kan när och var som helst förlänga din parkeringstid på distans.
Om du upplever att du har fått en felaktig parkeringsanmärkning eller har frågor om våra betalningsmetoder är du välkommen att ringa vår kundtjänst.
Uppsala Parkering hoppas trots allt att ditt besök i Uppsala var positivt.