Svar till insändare av Lars O Ericsson 7/8
Jag blir så arg när jag läser din insändare. Jag jobbar på en ICA-affär i City i får höra varje dag, jag har inte valt digitala kvitton. Det har kunden visst, för att få ett digitalt kvittot , eller åter få papperskvitto måste du själv gå in på din Kivra och legitimera dig med BankID. Det finns ingen som helst möjlighet att vi som jobbar i kassan på ICA skulle ha gjort det till er kunder. Det vanligaste är att ni har varit inne på Kivra och tyckte det verkade som en bra idé att välja digitala kvitton "för man slipper en massa kvitton som skräpar ". Sen ångrar man sig och då är det (som ofta) praktiskt att skylla någon annan till exempelvis servicepersonal och förvänta sig att de ska lösa dina egna misstag. Återigen, vi på ICA kan inte kommer åt dina Kivra val, av säkerhetsskäl så klart, och du kanske skulle kontakta Kivra innan du skrev din insändare.