Dålig goodwill för Postnord

Replik till Henrik Ishihara på Postnord och dennes svar "Portot måste täcka kostnaderna" i UNT den 7 januari.

Henrik Ishihara bör rannsaka sitt eget företag istället menar skribenten.

Henrik Ishihara bör rannsaka sitt eget företag istället menar skribenten.

Foto: Jessica Gow/TT

Insändare2024-01-24 08:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Henrik Ishihara verkar ha dålig insikt över hur dyster utvecklingen för sitt egna bolag Postnord är.

2017 höjde Postnord portot till 7 kronor. Alldeles kort därpå höjdes det ytterligare till 9 kr. Ska det vara nog med dumheter nu, tänkte jag? Svar nej. 

År 2019 blev det portohöjning till 11 kronor.  

2020 yttermera till 12 kronor. 

2021 till 13 och 2023 till 15 kronor.  

Dessutom i år i januari en chockhöjning på 20 procent till makabra 18 kronor. 

Det har blivit mycket sämre klocktömningar på postlådorna, i Knivsta tömmer man för tidigt  dessutom minst två gånger har jag märkt. Postnord har numer postutdelning varannan dag. Dessutom försnillades 18 000 paket av samma Postnord för några år sedan. 

Nja Henrik Ishihara. Jag är inte imponerad av din debatteknik. Det går dåligt att kasta sten när man själv befinner sig i glashus. Du måste rannsaka ditt egna företag. Mitt tips att banta bort personal istället, eller att söka om statsbidrag om matematiken inte går ihop.

Att chockhöja portot ideligen ger mycket dålig goodwill för Postnord.