– Vi är inte uppe i världsrekordsiffror än. Men på torsdagen är det löning och vi förväntar oss att fler köper biljetter under de kommande dagarna, säger Ludvig Gustafsson, pressansvarig på Svensk Innebandy.
Så en förhoppning om att slå världsrekord finns fortfarande?
– Ja, det gör det.
Inför matchen tilldelades Storvretas 1500 biljetter. När Storvretas marknadschef Hannes Öhman på onsdag pratar med UNT berättar han att det fortfarande finns biljetter kvar att köpa för alla Storvretasupportrar.
– Det finns några biljetter kvar, både till matchen och till bussarna vi har bokat.
Storvreta har flera gånger tidigare ställts mot Falun i SM-finaler. Men nu står Pixbo för motståndet, ett lag som inte varit i SM-final på herrsidan sedan 2005/2006.
– Utifrån vad jag hört är det dåligt för publiktrycket. Pixbo har bara lyckats sälja cirka 400 biljetter och det är ju mindre positivt så jag tror förbundet har lite panik över det.
Kan den långa resan från Göteborg ställa till det?
– Det tror jag inte, vi sålde slut på alla våra biljetter till SM-finalen i Malmö (2014) så avståndet bör inte påverka. Jag tror snarare det handlar om själva paketeringen för publiken, och där har Pixbo inte samma beredskap och erfarenheter som oss. Börjar man planera allt det här efter att semifinalerna är avgjorda så är man för sent ute, säger Öhman.
Öhman själv har spelat flera SM- och VM-finaler. Han menar att publikstödet gör en stor skillnad.
– Det är ju en energimässig jätteboost. Att få anfalla mot ett rött hav i två perioder kan vara helt avgörande för att få den där extra energin som avgör, säger han och fortsätter:
– Så jag hoppas verkligen alla som stöttar och sympatiserar med Storvreta tar sig dit. Innebandy ska ses live med, det blir en helt annan sport då jämfört med att se det på TV. Sedan blir det en rolig dag och tillställning. Och man vet aldrig, det kan vara vår sista final på ett bra tag, inom sport är man aldrig garanterad något.
Öhman berättar att Storvreta har planerat för ett eventuellt guldfirande i Uppsala på söndag. Men vart, när och hur vill han inte gå ut med.
– Om vi vinner kommer det ut i våra kanaler. Så det gäller att hålla koll där om man vill vara med och fira laget efter guldet.