Sirius spelade ihop 40 poäng under comebacksäsongen 2017, följde upp med 30 poäng 2018 och kan nu nå maximalt 29 vid seger i epilogen mot Kalmar.
Står Sirius och stampar, frågar sig den kritiska rösten inom mig.
Den positive överröstar efter en stund: Kanske det, men för varje kliv står de ju desto stadigare i allsvenskan.
Lite så är det. Årets säsong har möjligen inte följt ritningarna och efter en del höstmörker och motgångar har Sirius trots allt fått en rejäl knuff i rätt riktning av det förnyade kontraktet.
Det är lätt att glömma hur det en gång såg ut.
2017 gjorde Sirius sin första säsong i allsvenskan sedan 1974. Nu har Sirius bara 90 minuter kvar mot Kalmar FF innan alla spelare kan se fram emot en fjärde vinter med all den träning man måste underkasta sig för att klara en ny slitsam säsong i den allsvenska bottenstriden.
Situationen kunde dessutom ha varit sju resor värre där Sirius 26 inspelade poäng kunde (borde) ha inneburit en kamp för att undvika en kvalplats.
Under de tio senaste säsongerna i herrarnas fotbollsallsvenska har det krävts i snitt 29,4 poäng för att undvika kval. Nu kan Kalmar klara sig med 23.
Spelmässigt har höstens matcher exponerat de många bristerna i Sirius, och det har krävts tålamod från Mirza Jelecak och Henrik Rydströms sida, men kanske framför allt har det krävts mental styrka hos deras spelare.
Den här säsongen har visat en tydlig skillnad mellan toppen och botten – som förväntat – och för Sirius del har det handlat uteslutande om att vinna rätt matcher.
Hemmamatchen mot Falkenberg var en sådan. Helsingborg en annan.
Ingenting är ännu avgjort i bottenstriden som är jämnare än någonsin. Guldstriden går också till historien som en av tidernas mest spännande där vi inför lördagens slutomgång har hela tre lag – Djurgården, Malmö och Hammarby – som alla kan ta hem guldet.
Att tre lag har spelat in över 62 poäng tillhör ovanligheterna och i många andra versioner av allsvenskan hade alla dessa tre tabellrader räckt till SM-guld.
Sirius säkrade kontrakt skapar tid att bygga långsiktigt, och Sirius möjligheter att växa, växer med nya Studenternas.
Uppsala kommuns nybygge och mångmiljonprojekt står helt färdigt och klart till premiären 2020, men har på många sätt redan infriat förväntningarna under premiäråret. Sirius har gjort det bra som sålt in säsongen med ”femtio procent arena – hundra procent fotboll”.
Med ett lukrativt tv-avtal, som nästintill fördubblar pengarna till de allsvenska klubbarna från och med 2020, och en pågående modernisering av arenan kan det ge en ökad försäljning i samband med matcher och vassare sponsoravtal, som i sin tur kan få Sirius ekonomi att växa de kommande åren.
Sirius äger inte sin arena, men möjligheterna har aldrig varit större när arenaunderlaget inte längre blir ett problem.
Jag kan ju inbilla mig hur det kan ha sett ut i ett förhandlingsrum tidigare år, innehållandes en elitklubbs marknadsavdelning och ett större företag:
"Okej, vi har en deal? En egen loge? Njae. Men om ni ger oss ett par hundra tusen om året kan vi erbjuda en kaffe i vår egen kiosk och en vepa längs kortsidan ...", säger den förste klubbnissen och rättar till sin keps med klubbemblemet.
"Fast du måste stå i kö som alla andra", tillägger den andre, som för dagen även fungerar som lagledare i laget.
Nu hårdrar jag en del, men den återkommande akilleshälen för vår stad har, hör och häpna, varit arenorna. Utvecklingen har kommit så långt att en elitarena i dagens samhälle inte längre bara kan bestå av fyra väggar och tak.
Med nya Studenternas får Sirius muskler att sikta mot de allra, allra största företagen. Nu finns det liksom något att erbjuda. Nyckeln är att marknadsarbetet hänger med i tempot.
Värva dyrt är ännu inte något alternativ för Sirius. Marginalerna är fortsatt små för Sirius som hela tiden blir påminda av att de på kort tid gjorde resan från division I till allsvenskan. Växtvärken är uppenbar och även om Sirius med allsvenska mått mätt är en mindre klubb, börjar de bli en stor sådan i Uppsala.
Efter avancemanget till allsvenskan 2016 har klubben markant ökat både sin totala omsättning och antalet sponsormiljoner; från en omsättning på 18,5 miljoner kronor (2014) till nästan 50 miljoner kronor (2018) och från 4,5 miljoner i sponsorintäkter till 20 miljoner kronor.
Mellan dessa rader finns svaren på hur 26 poäng ska bli fler under 2020.