– Det som känns extra roligt den här matchen är att alla Siriussupportrar har haft chans till förköp. Vårt mål är alltid att sälja biljetterna till - och fylla arenan med - blåsvarta supportrar innan det blir tillgängligt för allmänheten, säger Linus Wallén, evenemangsansvarig på Sirius fotboll.
Jämfört med matchen mot AIK, när publikrekordet på nya Studenternas sattes, så har klubben sålt drygt 1000 fler biljetter i förköp. Wallén menar att det kommer leda till att ännu fler Siriussupportrar kommer att vara på matchen.
Ni har redan slagit rekordet en gång under säsongen. Vad tror du om mötet med Hammarby, kommer vi få se ett nytt rekord då?
– Som jag sa när vi pratade inför AIK-matchen så har vi möjlighet att ta in 10 300 åskådare, och vi kommer sälja så många biljetter, så publikrekordet kommer slås om alla som köper en biljett kommer till matchen.
Även om drömmarna om europaspel kan ha glidit Sirius ur händerna så har laget repat formen och har två raka segrar i allsvenskan. En form som såklart kan påverka biljettförsäljningen.
– Det är många faktorer som påverkar och sportslig framgång är såklart en av dessa. Oavsett sport, klubb eller land så är det klart att det hjälper till. Men vår strategi är att varje evenemang ska vara så pass bra anordnat så att besökarna inte ska känna att det är avgörande om laget vinner eller inte.
Förutsatt att klubben får över 10 000 åskådare i mötet med Bajen så behöver man "bara" 5600 i den sista hemmamatchen mot Mjällby för att nå över 7000 i publiksnitt, vilket skulle vara tredje bästa i klubbens historia efter 1969 och 1973.