Nu inleds moderniseringen av MediaMarkt Uppsala
Under våren investerar MediaMarkt totalt 80 miljoner kronor i att skapa modernare och mer kundanpassade varuhus. Totalt kommer 18 av MediaMarkts 27 varuhus i Sverige att moderniseras och nu har turen kommit till MediaMarkt i Uppsala.MediaMarkt i Uppsala kommer att utformas på ett sätt som gör att det kommer att bli lättare för kunderna orientera sig med tydligare skyltning och kortare hyllsektioner i varuhuset. Det övergripande intrycket kommer att vara ljusare, med öppnare ytor och inslag i trä för att mjuka upp känslan. Ambitionen är att bli ännu bättre på att bemöta kunderna.- Vi vill komma närmare våra kunder. Vårt varuhus och våra duktiga medarbetare fyller en mycket viktig funktion när det gäller rådgivning till kunderna. Nu blir dessutom möjligheten att testa och uppleva produkterna på plats i varuhuset ännu bättre, säger Tobias Blomqvist, varuhuschef MediaMarkt Uppsala.I MediaMarkts varuhus i Uppsala kommer det att finnas upplevelsestationer där kunderna kommer att få möjlighet att testa olika upplevelser och produkter. Varuhuset kommer också att utrustas med ytor för matlagning.Totalytan kommer att minskas något samtidigt som ett antal områden kommer att få tydligare exponering och större ytor jämfört med innan. Telekom, skönhet och hälsa, Gaming, bärbart ljud och hörlurar samt inbyggnadsvitvaror är kategorier som kommer att hamna ännu mer i fokus.MediaMarkt är kända för sitt stora utbud inom hemelektronik och i och med moderniseringen kommer utbudet att bli ännu större med en viss omfördelning mellan varuhus och webbshop. I varuhusen kommer man att lyfta fram det som har störst efterfrågan bland kunderna.Moderniseringen kommer att ske etappvis under första halvåret 2018 och omfattar 18 av MediaMarkts totalt 27 varuhus i Sverige.- Vi framtidsanpassar våra varuhus och vårt nya varuhuskoncept innebär en successiv implementering av MediaMarkts internationella koncept med mer interaktivitet, mer digital kommunikation i varuhusen och en tydlig koppling mellan webbhandeln och de fysiska varuhusen, säger Per Kaufmann, vd MediaMarkt Sverige.
Det här är ett pressmeddelande. Texten är inskickad av företaget.