Hur har ni påverkats av vattenproblemet?

Foto: Kjell Sjöberg

Vatten2017-09-06 16:26

Eskil Lundgren, Fanna: – Då jag har en fru som är lite sjuk och behöver fräscht vatten så har det krävts en hel planering för att hinna koka och sedan kyla allt vatten som vi haft behov av. Jag tycker även att det varit dåligt med information från kommunen om vattenproblemet och vart man kunnat vända sig för att få hjälp. Jag har inte sett någon information alls i brevlådan om detta.

Josephine Gårdström, Gånsta, och Fideli Bäckeld, Fanna: – Det har varit lite rörigt, men mina föräldrar har löst det hela jättebra med att både köpa vatten samt koka vatten själva, säger Josephine. Det var struligt när man skulle åka och träna och kom på att man inte bara kunde gå till vattenkranen och fylla på med fräscht och kallt vatten i sin dricksflaska, säger Fideli.

Hanna Isaksson, Grillby: – Det har varit en lite bökigt och ovan situation i min familj. Problemet med vattnet har gjort att man fått ha en viss framförhållning och hela tiden ha koll så att man haft fräscht vatten i kylskåpet. För att vara helt på den säkra sidan och inte bli dåliga så har vi använt kokat vatten när vi borstat våra tänder. Det känns bra att problemet är över nu.

Patrik Bjerketun, Fanna: – Att något sådant här inträffar i Sverige är ovanligt och gör att saker och ting blir lite omständiga. Vi löste problemet med att åka till affären och köpa vatten. Jag tycker att kommunen skött informationen bra och jag har fått SMS från dem med uppdateringar om vattenläget.

Hur har ni påverkats av vattenproblemet?

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!