Hemma i garaget i Västland vässar han en Volvo 745:a, årgång 1990, till att bli en driftingbil.
– Den här bilen kommer jag aldrig att göra mig av med. Jag köpte den av en släkting. Han begärde 6 000 kronor. Men jag fick den för 2 000 kronor och ett hölass. Ja, jag hade inte mer pengar och då grep pappa in. Eftersom han är bonde sponsrade han med hölasset. Den var skattat, besiktigad och klar.
Ögonen riktigt lyser när Victor Nordh berättar om hur han kom över Volvon. Syftet redan från början var att bygga en driftingbil.
– Den här Volvon har verkligen potential för riktigt bra effekt med lite ingrepp., säger Victor och berättar om bygget.
Det enda som egentligen är original är stålskalet, chassit. Men i övrigt är det mesta ombyggt. Han har rivit ur den gamla motorn och satt in en Mercedesmotor med turbo. Han har också satt in en större kylare, byggt in specialbeställda stötdämpare, satt in nya stolar, ny växellåda, skyddsbåge, för att bara nämna något. Och allt är specialgodkänt av Internationella bilsportförbundet Fia.
Victor Nordh bygger för att tävla i drifting, där man tävlar i olika klasser. Ursprungslandet för drifting är Japan. Här i Sverige kördes de första tävlingarna år 2005.
– Det går fort, upp till cirka hundra kilometer i timmen. Drifting går ut på att åka på så kontrollerad sladd som möjligt, det ska vara snyggt att åka på sladd. Det är inte alls säkert att den som kör fortast vinner, farten bedöms ihop med hur man kör med snygga linjer genom banan och hur brett bilen sladdar. Man sliter däck något så grymt eftersom vi sladdar så mycket. Vi kan slita ut däcken på fem minuter, förklarar Victor.
I somras när det var EM i dragracing på Tierp arena Victor och ett gäng hängivna medlemmar i klubben Swedish Drift Force inför en så där 30 000 åskådare visa drifting som är specialbyggda personbilar i en mellanakt.
Victor var speaker.
– Gud så nervös jag var... Snacka inför tio tusentals personer... Men det gick bra. Från garaget där Victor bygger sin driftingbil syns Västlands kyrka. På andra sidan vägen bor hans föräldrar och Victor har bott här i hela sitt liv.
– När jag hade samlat på mig ett antal bilar hyrde jag ett garage i Karlholm. Men sedan ville jag bygga ett eget nytt garage och bo i lägenhet. Jag fick reda på att det här huset var till salu - med garage i källarvåningen. Det visade sig bli samma kostnad att köpa villan som att bygga ett garage, säger Victor och blir lyrisk när han talar om hur bekvämt det är att bara ta kökstrappan ner för att kunna meka med bilen.
Sambon Sandra supportar och hejar på Victor i bygget och driftingintresset.
– Hm, men en gång blev hon inte så glad när jag gick ner och mekade halv fyra en söndagsmorgon... Men hon stöttar mig till hundra procent på en fantastiskt sätt och vi åker alltid tillsammans på biltävlingar. Vi träffades när hon skulle hämta mig med bil på Tierp arena.
Driftingbilen är inte allt för Victor. När paret fick sonen Emanuel i somras tog Victor ledigt från skruvandet i garaget för att vara med sonen och Sandra.
Drifting kostar pengar. Det är dyrt med delar och däck. Victor Nordh har flera sponsorer.
Sätten att hitta prylar och delar är många, allt från privata annonser, Blocket, bilbutiker med specialsortiment till bilskrotar.
– Mercamotorn hittade jag på en bilskrot. Växellådan är från Norrland. Sandra och jag tog en minisemester och åkte till Öland för att samtidigt köpa en hydrualisk handbroms och på hemvägen stannade vi till i Örebro och köpte förarstolen. Sandras och mitt lördagsmys är att sitta och titta på bilfilmer på You Tube, säger Victor som hoppas bli färdig med bilbygget till sommaren.
Men han kommer inte att stressa för att få den klar.