Post uteblev hela december

I december konstaterade Roland Löfling att flera fakturor han väntade på inte hade kommit. När han kontaktade postleverantören City Mail fick han till svar att han själv måste kontakta företagen det gäller för att få fakturauppgifter.

Roland Löfling är kritisk till att City Mail avsäger sig ansvaret för utebliven post.

Roland Löfling är kritisk till att City Mail avsäger sig ansvaret för utebliven post.

Foto: Christer Bergström

Uppsala2019-01-06 18:50

Roland Löfling, som bor på Fålhagsleden, visste att hans bilskatt skulle vara inbetalad sista december, men ingen räkning kom med posten.

– Jag ringde Transportstyrelsen och frågade, men de hade skickat fakturan som vanligt. Att den inte kommit fram var en fullständig nyhet för henne jag pratade med.

Inte heller elräkningen kom och Roland Löfling fick höra att även flera av grannarna blivit utan post de väntat på. Han räknade ut att det var breven som brukar levereras av City Mail, tidigare Bring City Mail, som uteblivit.

– När jag ringde City Mail svarade de att utdelningen låg nere i stora delar av Uppsala på grund av omorganisation. De menade att det var mitt ansvar att ringa de företag jag är kund hos när fakturorna inte kommer, berättar Roland Löfling.

Det är vad han nu har gjort, men Roland Löfling är kritisk till att City Mail avsäger sig ansvaret. Han tycker att bemötandet kändes "smått aggressivt".

– Jag har klarat mig, men det är inte alla som har så bra koll på vilka fakturor de väntar. Folk kan ju få förseningsavgifter eller missa läkartider på grund av det här, säger Roland Löfling.

Tidningen har upprepade gånger via City Mails växel sökt någon ansvarig som kan uttala sig om situationen, och hänvisats till företagets vd Martin Modig. På torsdagen ringer den kommunikationsansvariga personen upp och meddelar att Martin Modig kan återkomma med besked först nästa vecka.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!