I förra veckan skrev UNT om den förstörda postlådan i Vattholma och hur ortsborna sedan dess lämnat in sin post i den lokala mataffären.
LÄS MER: Postlådan sönder sedan lucia
LÄS MER: "Vi är lika frustrerade som någon annan"
Torbjörn Hammar är butikschef på Tempo i Vattholma och han tycker att det är skönt att det sitter en postlåda där igen. Och han har fått många reaktioner från sina kunder.
– Ja, massvis. Det fortsatte nu på morgonen med folk som hojtade att "vi har en låda igen". Jag är tacksam för att UNT skrev, det känns som att det var det som gav resultat. Att jag försökte få tag på dem lyckades ju inte, säger han.
LÄS MER: Regeringen jobbar på krisplan för Postnord
När UNT pratade med Torbjörn Hammar senast undrade han över att Postnord inte hade kontaktat honom och att det inte gick att få några besked om hur länge han skulle behöva ta emot post i affären.
Tog Postnord någonsin kontakt med dig?
– Nej, ingen som helst.
Nu har Torbjörn Hammar plockat bort postkassen i butiken, men säger att han kan ta fram den snabbt igen om det skulle behövas.
– Mycket snabbare än Posten, säger han och skrattar.
Anledningen till att den nya postlådan dröjde var att Postnord hade problem med sin leverantör, uppgav man i förra veckan.