Det är många som velat lufta sin syn på priset på en bussbiljett om man måste åka över en zongräns. UNT berättade häromdagen om situationen i Lindbacken där en resa till Gränbystaden och tillbaka kostar 92 kronor. Den totala restiden tur och retur är 12 minuter. "Allmänna kommunikationer ska vara billiga för att motverka att man tar bilen istället. UL sköter inte sitt uppdrag", skriver Gunilla Olsson. Och det allra flesta stämmer in i kritiken. "Allt kostar här i livet, men håller med om att detta är väl saftigt. Förstår om man tar bilen istället, då kommer man dessutom direkt från dörr till dörr", skriver Ingela Johansson. "Hur ska vi motiveras att åka kommunalt när det kostar mer än att ta bilen?", frågar Camilla Bergström.

Andra är hårdare i ordvalet och kallar taxan för ord som "vansinnig", "sanslös", "hutlös" och "sjuk".

Men det finns också några som tycker att det klagas för mycket och för lätt. "Den som kommer på ett system som är enkelt att använda och rättvist för alla kan ju skicka det till UL i stället för att klaga på facebook", skriver Erik Christiansen. En del påpekar att också att om man kunnat köpa tomt och hus i Lindbacken borde man ha råd med buss, och att det finns andra som har det än värre: till Lindbacken kan man i alla fall cykla. "Samma pris för oss som bor längs 272:an. Vi måste cykla längs 90-vägen! Därför kör de flesta bil. Blir billigare", skriver Eva Ringmar.

Madeleine Söderlund passar på att tycka till om hela planen för Lindbacken som inte tillåter att bussar körs in till bebyggelsen, eftersom det är för trångt enligt UL. "Miljötänk? Gör om gör rätt!", skriver hon.