Citymail anmäls av privatperson

En privatperson i Uppsala kommun har anmält postoperatören Citymail till Allmänna reklamationsnämnden (ARN).

I ett svar till Post- och telestyrelsen berättar Citymail att förseningarna av postutdelningen både påverkat kunder och företaget negativt.

I ett svar till Post- och telestyrelsen berättar Citymail att förseningarna av postutdelningen både påverkat kunder och företaget negativt.

Foto: PONTUS LUNDAHL / TT

Ekonomi2019-01-15 20:10

Tidningen har i flera artiklar rapporterat om de problem som många av Uppsalaborna har haft med utebliven eller kraftigt försenad post under de senaste veckorna. Den nästa största postoperatören i stan, Citymail, anmäls nu till ARN av en person boende i Uppsala kommun.

I sin anmälan skriver personen att hen på grund av försenad post från Citymail inte har kunnat betala sin fordonsskatt i tid, vilket lett till att hen krävs på en förseningsavgift. Personen skriver i anmälan att hen vill att Citymail betalar förseningsavgiften. Personen motiverar bland annat sitt krav med att hen ”har väldigt dålig ekonomi och inte orsakat problemet”.

Till ARN skriver personen också att andra hushåll i kommunen som har drabbats av problemen med Citymails postutdelning borde få ersättning från företaget.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!