Videon är inte längre tillgänglig
Det serverades glögg och lussebullar i foajén och Susan Stenström, säljare på Friiberghs herrgård, såg fram emot sin sjätte resa med båten. Hon tycker att den årliga turen ger mycket tillbaka, inte bara i form av nya kontakter. En fördel är att många beslutsfattare är med, poängterade hon. Vilket innebär att det redan på båten går att få kontakt med rätt person.
– Vi gör affärer ombord på båten, förklarade Susan Stenström.
Herrgården satsar stort på resan och har skickat åtta personer.
Monica Andersson, från Erlandsson interiör, gör däremot sin första resa.
– Jag vill söka nya kontakter och så fortsätta jobba med dem efteråt, sade hon.
Innan det bar iväg i buss mot Stockholm och sedan över havet till Åbo klev artisten och mångsysslaren Petter upp på scenen för att berätta om sitt företagande; om "Petter" som varumärke och om hur han lyckats hålla sig relevant som artist i nästan 15 år.
– Man kan styra sin egen mediebild, sade han och noterade att det var något han inte förstod när han inledde karriären och enbart uppfattades som ung och arg.
En sak hävdade han bestämt:
– Jag tummar aldrig på den konstärliga integriteten.