Vattenfall: "Fakturorna är korrekta"

Vattenfall hävdar att fakturorna är korrekta och att den plötsliga ökningen egentligen är en långsam ökning över två års tid.

Uppsala2008-02-22 23:06
- Vi har inte hittat någonting som tyder på att vi har gjort något fel. Fakturorna är korrekta, säger Maria Lidzell på Vattenfall Eldistribution.
- Det förefaller som att det för många av de boende i Sala backe har skett en långsam ökning över två års tid. Men vi har bara tagit betalt för den ökade konsumtionen för förra året. Därför kan också ökningen upplevas som plötslig.
Alla i Sala backe har inte fått en räkning för ökad konsumtion. Flera får i stället tillbaka pengar.

De 50 personer i Sala backe som hittills ifrågasatt räkningen fick i går skriftligt svar från Vattenfall.
- Tretton av kunderna som klagade hade faktiskt fått tillbaka pengar, säger Maria Lidzell.
- Vi ska naturligtvis svara på alla frågor och vi vill ha kontakt med missnöjda kunder. Det är jobbigt att få en stor faktura och de som tycker att det är svårt att betala allt på en gång kan få delbetala.
Eftersom nya fjärravlästa mätare som mäter den faktiska konsumtionen varje månad nu har installerats i Sala backe kommer de boende i framtiden att slippa obehagliga överraskningar, meddelar Vattenfall.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om