Soul är livsstilsmagasinet som UNT producerat i samarbete med reklambyrån Södra tornet i Uppsala. Magasinet kom ut under våren med tre nummer med idén att skapa en ny röst i Uppsala. UNT har stått för innehåll och Södra tornet för själva layouten.
– Jätteroligt med nomineringarna! Soul var en uppskattad och snygg bilaga, som bidrog med något nytt i UNT. Södra Tornet var en viktig del av detta och vi är glada för deras skull, säger UNT:s publisher Kalle Sandhammar, som inte utesluter fler utgåvor under nästa år.
I Svenska designpriset är Soul nominerat i kategorin ”Redaktionellt – Magasin – Print”. Vinnarna presenteras den 19 oktober under en prisutdelning i Göteborg.
I Publishingpriset är Soul nominerat i kategorin ”Tidningsbilagor”. Vinnarna koras 23 oktober i Stockholm.
– Vi är jätteglada, det är ett sådant fint kvitto på att vår design håller mycket hög kvalité. Och när det gäller Soul känns det extra kul då det är ett uppdrag där vi varit med från första idé till färdig produkt, säger Tomas Rudström, creative director på Södra tornet.
Till Publishingpriset har Södra tornet nominerats i ytterligare en kategori: kampanjwebb, för invigningen av Kungliga Musikhögskolans nya campus.
Andra Uppsalaföretag som kan vinna Publishingpriset är Populate, som fått hela fem nomineringar, Zellout med två nomineringar, samt Wermeland, Matador och Gistvall Holm.