Vågljud tog Uppsalabyrå till vinst

Reklambyrån Zellout har vunnit Svenska designpriset för en kampanj med Uppsala universitet.

Erik Hellquist, Jan Fornhem och Kalle Wanhaine tog emot priset under torsdagen.

Erik Hellquist, Jan Fornhem och Kalle Wanhaine tog emot priset under torsdagen.

Foto: Privat

Uppsala2021-10-15 11:29

Det är i kategorin reklam digitalt som Zellout vann Svenska designpriset som delades ut på Berns i Stockholm under torsdagen. 

– Det känns superkul, som reklambyrå gör vi saker för våra kunder och det här är sättet vi får klappa oss lite på axeln, säger Gustav Kullander Dammbro, vd på Zellout. 

Kampanjen som tog byrån till vinsten gjordes åt Uppsala universitet och syftade till att rekrytera studenter till Campus Gotland. 

– Under pandemin har det varit svårt att få studiero enligt många undersökningar, men studiero finns i Visby. Vi gjorde en kampanj utifrån det och spelade in en skiva med ljud från Gotland. Vågljud, blåst och sånt som ska uppmuntra till studiero.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!