Hallå där
... Johan Jensen, affärsutvecklare på kommunikationsbyrån Södra tornet i Uppsala som vann en kategori när Svenska Publishing-priset delades ut i Stockholm på måndagen.
Vilket pris vann ni?
– Vi vann i kategorin konsumentsajter för en webbplats åt matföretaget Andersson & Tillman.
Vilken var juryns motivering?
– Den tyckte att sajten var föredömligt enkel med saklig information, sammanhållen stil och känsla.
Hur resonerade ni när ni gjorde sidan?
– Sidan är en del i ett större koncept där vi lyfter fram Andersson & Tillmans varumärke. Syftet med webbplatsen var att framhäva uppländsk mat och det på ett enkelt sätt men med hög kvalitet. Det brukar vara ett framgångsrecept i vår bransch.
Var ni nominerade i flera klasser?
– Ja, vi var även i final i kategorin årsredovisning, men snubblade på ett par tekniska detaljer.
Var det fler Uppsalabyårer med i finaltävlingarna?
– Ja, även Matador hade finalbidrag i ett par kategorier. De räckte inte riktigt ända fram till vinst, men jag tycker det är roligt att Uppsalabyråer kan vara med och tävla med de stora i Stockholm och Göteborg.
Fotnot: Svenska Publishing-priset delas ut av förlaget Populär kommunikation.