Uppsalabyrå tog hem titel

Kommunikationsbyrån Södra tornet i Uppsala vinnare när Svenska Publishing-priset delades ut.

Foto: Johan Alp

Uppsala2014-10-07 20:44

Hallå där

... Johan Jensen, affärsutvecklare på kommunikationsbyrån Södra tornet i Uppsala som vann en kategori när Svenska Publishing-priset delades ut i Stockholm på måndagen.

Vilket pris vann ni?

– Vi vann i kategorin konsumentsajter för en webbplats åt matföretaget Andersson & Tillman.

Vilken var juryns motivering?

– Den tyckte att sajten var föredömligt enkel med saklig information, sammanhållen stil och känsla.

Hur resonerade ni när ni gjorde sidan?

– Sidan är en del i ett större koncept där vi lyfter fram Andersson & Tillmans varumärke. Syftet med webbplatsen var att framhäva uppländsk mat och det på ett enkelt sätt men med hög kvalitet. Det brukar vara ett framgångsrecept i vår bransch.

Var ni nominerade i flera klasser?

– Ja, vi var även i final i kategorin årsredovisning, men snubblade på ett par tekniska detaljer.

Var det fler Uppsala­byårer med i finaltävlingarna?

– Ja, även Matador hade finalbidrag i ett par kategorier. De räckte inte riktigt ända fram till vinst, men jag tycker det är roligt att Uppsalabyråer kan vara med och tävla med de stora i Stockholm och Göteborg.

Fotnot: Svenska Publishing-priset delas ut av förlaget Populär kommunikation.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!