UNT vann Årets dagstidning för årets kampanj

Kampanjen för fjolårets succé i Parksnäckan gick så bra att arrangören fick ordna tio extra konserter. Nu har UNT fått pris för kampanjen.

”Helt fantastiskt, jag är så glad”, säger UNT:s säljchef Fredrik C Nilsson till vänster. Bredvid honom syns UNT-medarbetarna Victoria Bellqvist, Petter Trolte, Lotta Eek och Mia Lindh.

”Helt fantastiskt, jag är så glad”, säger UNT:s säljchef Fredrik C Nilsson till vänster. Bredvid honom syns UNT-medarbetarna Victoria Bellqvist, Petter Trolte, Lotta Eek och Mia Lindh.

Foto: UNT

Uppsala2022-03-31 20:41

Målet för konsertarrangören KLBR Live var att sälja 12 000 biljetter till Parksnäckan sommaren 2021. Facit blev 15 000 biljetter.

Vid galan Årets dagstidning under torsdagen belönades UNT och medierådgivarna Mia Lindh och Lotta Eek för det i kategorin Årets kampanj.  

– Helt fantastiskt, jag är så glad. Det visar att lokal nyhetsmedia ger starkare och bättre effekt än nånsin, säger UNT:s marknadschef Fredrik C Nilsson.

Framgången är resultatet av ett, som han säger, nära samarbete med en modig kund som vågade satsa, trots pandemin. 

– När något är lokalt förankrat och vi kan kombinera alla våra kanaler så ger det väldigt bra effekt, säger Fredrik C Nilsson.

Fredrik C Nilsson, Lotta Eek, Mia Lindh och Petter Trolte tog emot priset för Årets kampanj som UNT vann vid Årets dagstidning.
Fredrik C Nilsson, Lotta Eek, Mia Lindh och Petter Trolte tog emot priset för Årets kampanj som UNT vann vid Årets dagstidning.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!