UNT och Schibsted i samarbete

En av Sveriges största sajter för gruppköp, Let´s deal, startar i Uppsala i samarbete med UNT. Norska mediejätten Schibsted äger sajten. Det är första gången Let´s deal samarbetar med ett annat medieföretag.

Uppsala2012-06-15 17:37

Sajten har startat så smått i Uppsala och erbjudandena ligger redan nu ute på unt.se samt på företagets Uppsalahemsida.
– Vi ser intressanta framtidsmöjligheter i samarbetet med Let´s deal och Schibsted. Smyglanseringen av Let´s deal i Uppsala visar att det finns stor potential, säger Hanna Stjärne, VD och chefredaktör för UNT-koncernen.
Vilka framtidsmöjligheter är det du ser, lite mer konkret?
– Jag hoppas att vi på detta sätt ska kunna hjälpa Uppsalaborna att upptäcka nya restauranger, nöjen och andra erbjudanden, samtidigt som vi ger företagen möjlighet att hitta nya kunder.

Let´s deal startade för två år sedan och har en halv miljon medlemmar. Tanken är att man ska dra nytta av den kollektiva köpkraften och kunna locka till sig erbjudanden från företag.
– Att starta verksamhet i Uppsala var självklart och ett led i att etablera oss i Sveriges storstäder. Samarbetet med UNT känns perfekt. UNT har den lokala kollen och de starkaste lokala medierna, säger Alexander Hars, VD på Let´s deal i ett pressmeddelande.
I Sverige är Schibsted huvudägare i bland annat Aftonbladet och Svenska Dagbladet.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!