UNT nominerat till pris för reklamkampanj

UNT:s marknadsföring av Parksnäckan visar att det går att skapa intäkter även i en pandemi, anser juryn.

Jonas Curling vid konsertarrangören KLBR Live i Uppsala är nöjd med UNT:s kampanj för Parksnäckan.

Jonas Curling vid konsertarrangören KLBR Live i Uppsala är nöjd med UNT:s kampanj för Parksnäckan.

Foto: Okänd förbipasserande i Santa Monica, Los Angeles

Uppsala2022-02-14 20:00

UNT har nominerats till priset för årets kampanj, ett pris som delas ut av branschorganisationen TU – Medier i Sverige. Genom satsningar i en rad kanaler lyckades UNT på ett framgångsrikt sätt marknadsföra Parksnäckans konsertprogram i somras, anser prisjuryn.

Målet var att arrangören KLBR Live skulle sälja 12 000 biljetter men facit blev 15 000 sålda biljetter.

– På grund av att biljettförsäljningen gick så bra kom vi att sätta in tio extrakonserter med nya artister, uppger Jonas Curling på KLBR Live.

– Parksnäckan-kampanjen är en av de senaste årens allra mest kraftfulla bevis på hur nyhetsmedia kan driva försäljning även under svåra omständigheter, säger Lotta Eek vid Mediehuset UNT.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!