UNT kan få pris för "Årets kampanj"

UNT har chansen att vinna ett fint branschpris. Kampanjen "40-klubben Riksmäklaren" är ett av de tre nominerade bidragen till "Årets kampanj".

Foto:

Uppsala2015-02-06 13:43

Kampanjen gick ut på att fira Riksmäklarens 40-årsjubileum under ett år och med olika målgrupper knyta an till Riksmäklarens idé om att vara mäklaren genom livet. Tanken var att förena traditionella och nya medier.

Juryns motivering var: "När Riksmäklaren i Uppsala skulle fira 40 år vände de sig till det lokala mediehuset Upsala Nya Tidning. Resultatet är en kanalöverskridande kampanj med stor relevans och mycket känsla som under ett år stärkte de goda relationerna med både kunden och läsarna."

UNT tävlar mot Svenska dagbladets kampanj "Alla tiders entreprenörer" och Östgöta Correspondentens "Kundkocken". Priset delas ut 5 mars på branschkonferensen MEG i Göteborg.

Läs vad UNT:s chefredaktör, vd och ansvariga utgivare Charlotta Friborg skriver om nomineringen på "Bloggen om UNT".

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!