UNT-kampanj vann pris

Upsala Nya Tidning var en av tre finalister i säljtävlingen MK Innovations. Med kampanjen 40-klubben vann UNT det nyinstiftade priset.

UNT-kampanj vann pris.

UNT-kampanj vann pris.

Foto: Jonas Borg

Uppsala2014-10-15 21:43

Priset delades ut på Cirkus i Stockholm under onsdagskvällen. Det var glada företrädare för UNT och kunden Riksmäklaren som fanns på plats för att ta emot priset, däribland Erik Malmstig som var hjärnan bakom kampanjen.– Det känns helt grymt. Fantastiskt! Vi har vunnit Årets annonskampanj, på TU-galan, tidigare med Riksmäklaren. Att vinna två priser ihop med en kund som är så modig är fantastiskt.

Beskriv 40-klubbens upplägg!– Idén bakom 40-klubben är att under ett helt år fira Riksmäklarens 40-årsjubileum, med olika målgrupper som alla knyter an till Riksmäklarens idé om att vara mäklaren genom livet. Orsaken till att vi vann var väl att vi dels förenat traditionella och nya medier och att resultatet blev som det blev.

Säljpriset är nyinstiftat av Mediekompaniet. I motiveringen till UNT:s pris går att läsa att 40-klubben ”aktiverat kundens slutkund på ett imponerande sätt, och bland annat inneburit en ökning på hela 340 procent i en viss del av affären”.Ulrika Lööf, vd på Riksmäklaren Uppsala:– Priset betyder väldigt mycket. Vi har ju samarbetat med UNT i 40 år och att då få toppa vårt 40-årsjubileum med att vinna det här tillsammans med UNT, det är väldigt stort.

Övriga nominerade var Borås Tidning och Mittmedia.

Borås Tidning, BT, nominerades för konceptet Sommartorsdagar i Borås, med artister som uppträder i centrium, som gett en "möjlighet till merförsäljning på befintliga och nya kunder".

Mittmedia nominerades för en tv-produktion där redaktion och säljorganisation integrererades inför OS i Sotji. Bland annat sändes programmet "Vakna med Wassberg" och tv-krönikor med sportkrönikören Pamela Andersson.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!