UL-resenärer får pengarna tillbaka

Under tisdagsmorgonen uppstod betalningsproblem i UL-appen. För omkring 1 200 resenärer drogs pengar i reskassan. Men någon biljett dök aldrig upp.

– Det var 1 200 kunder som inte fick ut en biljett. Arbetet med att återbetala pengarna pågår under dagen, säger Sture Jonsson, presschef på UL.

– Det var 1 200 kunder som inte fick ut en biljett. Arbetet med att återbetala pengarna pågår under dagen, säger Sture Jonsson, presschef på UL.

Foto: Staffan Claesson

Uppsala2019-01-15 13:28

Felet varade under morgonrusningen i cirka en timme, uppger Sture Jonsson, presschef på UL.

– Det var 1 200 kunder som inte fick ut en biljett. Arbetet med att återbetala pengarna pågår under dagen, säger han.

Resenärer har fått information om att pengarna återbetalas i UL-appen. Därutöver har UL:s kundtjänst tagit emot samtal om problemet.

Enligt Sture Jonsson var det ingen av de drabbade resenärerna som nekades ombordstigning.

I maj 2018, när UL införde swischbetalning, uppstod problem med betalningstjänsten.

Hur stabil är er UL-app?

– Att just det här felet ska uppstå igen kommer inte att hända. Det vi gör nu är att förebygga ett sådant fel, säger Sture Jonsson.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om