Varför köpte du butiken?
– Jag var chef för biljettkassan och värdarna på UKK i elva år och kände att det var dags att gå vidare och göra något annat. Bland annat ville jag arbeta för mig själv och inte vara anställd. Så en morgon slog jag upp UNT och såg en annons om att Mamsell K var till salu. Jag har tidigare varit granne med de förra ägarna, så jag kände väl till butiken.
Och hur känns det nu, drygt tre månader senare?
– Det känns jättekul och som något helt nytt för mig. Jag vill sätta min egen prägel på butiken, men det är också viktigt att Mamsell K fortsätter i samma anda så att kunderna känner igen sig.
Hur ser den typiska kunden ut?
– Det är blandat, alla möjliga sorters kunder från unga till äldre damer. Ja, kanske inte så många äldre herrar då, haha.
Vad är det bästa med att ha en butik?
– Jag tycker framför allt om mötet med kunderna och att ge service och hjälpa dem att hitta det de är ute efter. Just nu säljer vi mycket julgrejer, som adventskalendrar och såklart Uppsalakulan som vi är ensamma om att sälja.
Du har också en webbbutik. Hur går den?
– Webbförsäljningen ökar hela tiden och de kunderna som köper på nätet bor inte i Uppsala. Cirka 25 procent av försäljningen är från webben.