Bakom pr-knepet ligger e-sportbaren Kappa Bar i Uppsala. Ansvariga på baren var ute under natten och iscensatte kampanjen.
– Vi hoppas att de flesta ser positivt på det. Även om vissa kanske vaknar upp med kaffet i halsgropen så hoppas vi att folk ser att det här är gjort med glimten i ögat, säger Peter Lindström, ägare av Kappa Bar i Uppsala.
Även om han inte vet exakt hur många "p-böter" de satte ut så uppskattar han det till mellan 5 000 och 6 000 lappar. De har enligt honom redan fått mycket respons.
– Många har hört av sig och de flesta har varit positiva. Jag vet ju själv att det är det värsta som finns att se den där gula ostskivan på rutan. Förhoppningsvis kan det vända till något positivt när de ser vad det står på den, säger han.
Flera vi har träffat blev irriterade?
– Jag ber så hemskt mycket om ursäkt om det har varit någon som tagit illa upp av det. Samtidigt tror jag att majoriteten har en distans till det och ser det som en rolig grej, säger Peter Lindström.
En av dem som möttes av en gul lapp på vindrutan är Göran Malmquist. Han tycker att det kanske hade funkat som aprilskämt, men att reklamknepet på det stora hela är onödigt.
– Det här kan man väl vara utan. Det kommer massor av reklam hela tiden, det kom en bunt i morse. Dessutom är det väl en liten procent som tänker att det där kanske man ska prova, säger han om reklamen.
De flesta UNT träffar på fredagsmorgonen är inte speciellt roade av kampanjen. En av dem är Saida Robertson Riahi.
– Det här är inte roligt, man blir bara irriterad. Speciellt om man har bråttom på morgonen. Jag tänkte ta en bild och skicka till min man till och med, säger hon.
Det var inte bara Saida som blev förvånad över att det satt en lapp på vindrutan när hon skulle iväg med bilen. Florence Opee hade också en gul lapp på sin bil. Hon blev irriterad och undrade hur det kunde komma sig.
– Jag såg den här i morse och tänkte, vad har jag gjort nu? Jag hade betalt parkering där jag kom ifrån dessutom så jag tänkte att det kan inte stämma, säger Florence Opee.
Hon tycker reklamen är konstig och vilseledande.
– Det här är jättedumt, får man göra så?
På kommunens parkeringsbolag Uppsala Parkering har de sett liknande saker tidigare. De ser inga större problem med reklamen, och de hade vid lunchtid på fredagen ännu inte fått in några samtal om det.
– Jag kan inte se att det drabbar oss på något sätt. Det kan väl snarare drabba baren om det skapar dåliga reaktioner snarare än bra reaktioner hos folk, säger Petra Englund, arbetsledare på parkeringsövervakningen vid Uppsala Parkering.
Enligt henne kommer det inte krävas att parkeringsbolaget vidtar några åtgärder. Hon säger vidare att kampanjen som sådan inte är otillåten.
– Om reklamen är väldigt stor kan det bli fråga om bygglov men det är det ju inte fråga om här. Det är ju bara små lappar, säger hon.
Inte heller enligt polisen är detta något som är otillåtet eller olagligt.
– Det där förekommer då och då, jag har själv varit med om det. Jag vet inte om det är så fördelaktigt för dem som gjort det om folk blir förbannade men jag ser inte att det skulle kunna utgöra något som är olagligt, säger Magnus Jansson Klarin, polisens presstalesperson.