Torsten Hallman, Lennart Dahlén, Roine Lööf, Sievert Eriksson, Anders Persson... Namn som väcker minnen till liv åtminstone bland äldre motocrossintresserade.
På tisdagen samlades några av dem plus ytterligare ett hundratal andra före detta aktiva och entusiaster i Jumkilsåns vackra dalgång där en gång den legendomsusade Jumkilsbanan låg. Första loppet kördes 1954 och det sista någon gång i slutet av 1960-talet.
- De flesta som är här har hållit på själva och alla är halta, skämtade Tyrone Douhan.
Ett öppet partytält, några stolar, korv och fika och en mikrofon hade arrangörerna Upplands idrottshistoriska förening och UMCK-veteranerna ställt fram. Genom mikrofonen berättade några mer eller mindre namnkunniga minnen från tävlingskarriären framför allt på denna plats. Av banan finns knappt några spår kvar, men för kvällen hade den gamla bansträckningen klippts kort i det höga gräset.
Den utan tvivel mest namnkunnige på plats, Torsten Hallman, fyrfaldig världsmästare i motocross på 60-talet, berättade hur han vid denna bana kom att bli märkesförare för Husqvarna. Han hade vid riksmästerskapen 1957 som junior ställt även upp i seniorernas 250-kubiksklass på en 175-kubikscykel och vunnit.
- Det var förstås en stor sensation och efteråt kom Husqvarnas tävlingsledare Bror Jauréen fram till mig och sa att från och med nu åker du på en Husqvarna fabrikscykel. Det blev mitt genombrott, sade Torsten Hallman.
Innan seniortävlingen hade han vunnit juniorklassen med en halv sekund före en annan av kvällens deltagare, Lennart Dahlén.
En annan gång var det tävling på Jumkilsbanan en blöt och regnig dag. Leran gjorde en backe mycket svåråkt och flera av deltagarna kunde inte ta sig upp.
- Men jag vann och sedan åkte jag i samma backe förbi de som fortfarande stod kvar kämpade och vinkade med blomsterkvasten mot publiken. Det är vad folk minst mest och kan prata om än i dag, sade Torsten Hallman.
Hedersgäster för kvällen var Karl Ingemar och Mats-Olov Larsson från MK Orion.