Det är trångt i butiken, med hyllor tätt fyllda av allt från färgglada förpackningar av nudlar och chipspåsar till burkar med kryddiga såser.
– Asiatiska kunder köper allt. Svenskar köper mest exotiska grönsaker. Studenter köper dumplings och framför allt nudlar. De lever på nudlar, säger Jennifer Ågren.
Hon vill ha en större lokal med fler kylvaror. Planen är att ta över en lokal på samma gata – på Kungsgatan.
— Vi hoppas kunna börja nästa år, säger hennes man, Michael Ågren, som ibland hjälper till i butiken.
Michael Ågren jobbar som vd på ett belgiskt företag och är stolt över fruns driftighet.
– Hon har gjort allt för butiken. Hon jobbar långa dagar, från cirka åtta, nio på morgonen till nio på kvällen, sju dagar i veckan.
Jennifer drev tidigare ett städföretag men valde att lämna det på grund av hård konkurrens i Uppsala.
– Jag älskar att laga mat och ville då öppna en restaurang.
Men på grund av pandemin och det omfattande arbete som krävs för att driva en restaurang valde hon istället att starta matbutiken.
Vad finns det för utmaning att driva matbutik?
— Att få in färska grönsaker från Asien. Grönsakerna flygs in från Thailand, och ibland hinner de bli dåliga på vägen. Transporten tar minst en vecka.
Det är inte heller så lätt att hitta en önskad anställd med asiatisk bakgrund som kan kommunicera bra.
— Många duktiga asiater startar egna företag eller jobbar redan, säger Michael.