Han skulle åka 11.37-tåget från Stockholms central till Uppsala och satte sig på tåget i god tid.
– Men det gick inte att köpa biljett, vare sig med Swish eller kort. Det stod bara "köpet avbrutet", säger Victor Leppämäki.
Trots att inga biljetter skickades är beloppet, 150 kronor, reserverat fem gånger på Victors konto.
– När jag kontaktade kundtjänst sa de att jag skulle ha is i magen och höra av mig om pengarna ändå dras från kontot. Jag tycker inte man ska behöva ha koll på det själv.
Victor Leppämäki är också missnöjd med bristen på information.
– På perrongen kom ingen information alls förrän tåget precis skulle gå. På kundtjänst var de vänliga men kunde inte säga så mycket mer än att de hade stora problem med biljettsystemet.
Hanna Bergström, trafik- och infrastrukturchef för Mälardalstrafik, menar att situationen är olycklig.
– Vi försöker alltid ha våra system tillgängliga för resenärer, men ibland händer sånt här. Problemet är felanmält och vi har jobbat fram en lösning så snabbt vi kan, säger hon.
På Mälartågs hemsida uppmanades resenärer att boka sin biljett via andra operatörer. Efter tvåtiden ska problemet ha varit åtgärdat.