TV4:s morgonsoffa, ABC-nytt och Rix morgonzoo var några av medierna som tog upp skämtet, säger Camilla Zedendahl.
– Sedan är det otroligt många personer som ringt också. Som har skrattat eller skämtat tillbaka och sagt att de velat ha en etta högst upp, säger hon.
Aprilskämtet om att världens högsta byggnad, i form av en etta som symboliserar att Sigtuna är Sveriges första stad, var en del av lanseringen av det nya varumärket ”Sigtuna – where Sweden begins”. Under året pågår en kampanj för varumärket i DN, med en helsidesannons den första varje månad.
– Vi visste att vi skulle ha en annons den första april så vi började fundera på hur vi skulle lägga upp det. Vi har haft massor av olika idéer men det var den här vi föll för till slut, säger Camilla Zedendahl.
Priset för annonserna vill Camilla Zedendahl inte avslöja.
Aprilskämtet var också uppe på hemsidan aprilskämt.se och tävlade om bästa aprilskämt. Den låg ett tag på plats fem innan den började tappa och hamnade slutligen på plats 30. Vann där gjorde Djurgårdens IF satsning på ett medgångskort, som gjorde att man fick biljetter när det gick bra för hockeylaget.
Utifrån de samtal Destination Sigtuna fått verkar inte många ha svalt skämtet med hull och hår. Men vissa som ringde ville försäkra sig om att det verkligen bara var ett skämt. Den positiva responsen gjorde arbetsdagen rolig på Destination Sigtuna, säger Camilla Zedendahl.
– Det ringde så många att man nästan inte ville gå hem. Kanske är det ett tecken på att det behövs lite mer spännande arkitektur i Stockholmsområdet, säger hon.
Sigtunabygden, som i år inte kom ut med någon tidning den 1 april, hade istället sitt aprilskämt på hemsidan Sigtunabygden.se. Där skrev vi att Skånela IF löser ekonomiska problem genom alkoholförsäljning under matcherna. Om man får döma av kommentarerna så förstod de flesta att det var ett skämt rätt omgående, men det fanns också förhoppningar om att det inte skulle vara det.