Sämre resultat för Pricer - Stororder ger hopp

Prismärkningsföretaget Pricer redovisar åter en förlust. Minus 52 miljoner kronor för 2003 är sex miljoner sämre än året innan.— Vi kan inte vara nöjda med siffrorna, men arbetsmässigt ser vi optimistiskt på framtiden, säger vd Jan Forssjö.

Uppsala2004-02-13 13:15
Fjolåret blev ytterligare ett dystert år för Pricer. Trots samma försäljningsvolymer som året innan gjorde den fallande dollarkursen att förlusten växte.
Men fjolåret innebar också en annan strategi i försäljningen av prismärkningssystem.
— Vi började arbeta hårt med att få in större kunder i stället för många små. Inflödet minskade men avtalet nu i januari visar kanske ändå att vi gjorde rätt, säger Jan Forssjö.

Lovar inte vinst
Som UNT tidigare berättat fick Pricer i januari en order värd 100 miljoner kronor från den franska världsomspännande detaljhandelskedjan Carrefour.
I mars påbörjas installationerna i Frankrike. Ordern kommer att innebära en väsentlig förbättring för försäljning och resultat 2004, men någon vinst lovar man ändå inte förrän tidigast 2005.
— Vi har lärt oss med åren att man ska leverera i stället, säger Jan Forssjö.
Han vill också framhålla vad som kanske var de mest positiva siffrorna för Pricer 2003, att sjukfrånvaron för de 50-talet anställda var så låg som 0,2 procent.
— De kan om något också vara ett hälsotecken för företaget, säger han.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om