I dag är cirka trettio Uppsalaföretag, som några av de första i landet, anslutna till appen.
– På sikt hoppas vi på runt hundra butiker, säger Oskar Elvhage, en av grundarna till Deelo Media AB.
Med applikationen vill företaget digitalisera rabattkupongen. I stället för i pappersform ska man kunna ha kupongen direkt i sin smartphone. Med hjälp av en gps-funktion är det sedan möjligt att lokalisera de anslutna butikerna och deras erbjudanden.
Företaget som ligger bakom applikationen är baserat i både Uppsala och Göteborg. Ett naturligt steg blir därför att till en början lansera applikationen i dessa städer. 1 oktober ska den även sjösättas i Stockholm och i Malmö. En liknande produkt är framtagen för Stockholmsområdet, men vad Oskar Elvhage vet är de ensamma med att försöka nå ut till hela Sverige.
– Tanken är att den snart ska finnas i alla stora och medelstora städer. I årsskiftet hoppas vi även att den ska finnas i Oslo och Köpenhamn, säger han.
Att applikationen endast riktar sig till de med smartphones ser han inte som ett problem.
– Enligt prognoser så kommer 90 procent av alla telefoner vara smartphones inom två år.
Trots att de i stort sett är ensamma på marknaden är Oskar Elvhage försiktig när han pratar om eventuella vinster.
– Vi tar en låg summa från de som annonserar för att även småbutiker ska kunna vara med. De stora pengarna finns att tjäna för butikerna och användarna.