Vad var så speciellt med Gävle Magasin?
– Att vi fick ett helhetsuppdraag, från idé till färdig produkt. I korthet innebar magasinet att lista Gävle som besöksmål, genom att utgå från människors engagemang och drivkrafter.
Ni har också blivit nominerade till Publishingpriset. Vilket pris skulle du ranka högst om ni vann med Gävle Magasin?
– Eftersom jag är projektledare så är helheten väldigt viktig för mig. Publishingpriset är tungt eftersom det bedömer helheten, men utan designen skulle vi inte komma långt. De berör samma områden, men designpriset lyfter vikten av god design för kommunikation.
Det finns så många olika tävlingar och priser inom den här branschen. Vad betyder de här tävlingarna egentligen?
– Vi gör regelbundna undersökningar i Årets Byrå där reklamköpare intervjuas om samarbetet med sin byrå. Det är en av de viktigaste undersökningarna. Tävlingarna mäter annat, det är mer enskilda insatser och kreativ höjd som kommer fram där.