Pris till UNT:s annonsorganisation

UNT har tilldelats utmärkelsen Årets annonsorganisation av branschorganisationen Tidningsutgivarna (TU) och tidningen Medievärlden.

Uppsala2010-10-11 21:58

– Det är som att vinna SM-guld i vår bransch, säger marknadschefen Theo Blanco.

UNT:s annonsorganisation sopade banan med landets dagstidningar när man i förra veckan kammade hem titeln Årets annonsorganisation på branschdagarna i Stockholm.
Delar av motiveringen löd: ”Genom att fråga annonsmarknaden vad den vill ha av en morgontidning kom de närmare annonsörerna än någonsin tidigare. För att kunna lösa annonsörernas specifika behov skaffade de sig en produktportfölj som innehåller mer än vanliga annonser... De kallar sig multimediasäljare...”

– Det känns riktigt roligt och att få vara med och slå ut tidningar som Svenska Dagbladet känns fantastiskt bra, säger Theo Blanco.
Många medieföretag har säljare som är specialiserade på antingen webb eller papperstidning, men på UNT hanterar alla säljare både och.

Priset kommer som en välkommen uppmuntran.
– Vi har haft det kämpigt de två sista åren med utveckling av hela gänget som har gått kurser för att bli multimediasäljare. Samtidigt har vi haft tuffa tider med medarbetare som tvingats gå. Det är jobbigt för både de som får sluta och de som jobbar kvar. Ändå har vi kunnat leverera och expandera till att bli ett av Sveriges största mediehus.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om