– Så här i valtider har det handlat mycket om personligt varumärke. För företagsledare är det personliga varumärket viktigt; hur andra uppfattar en och hur man blir hopkopplad med företaget, säger Magnus Axelid, vd på Relation.
1150 personer har anmält sig till årets Relationsbåt som avgår till Finland i morgon måndag. Bland föreläsarna finns civilekonomen och framtidsstrategen Magnus Lindkvist, som förra året utsågs till Årets talare av Talarforum. Han är också författare till boken ”Everything we know is wrong – A trendspotter’s handbook”.
Bland föreläsarna finns även PG Wettsjö och Niklas Olovzon. Dessutom berättar Patrik Sjöberg och Stefan Holm, ”två personliga varumärken” om hur de nått toppen.
– Vi tror inte att alla som deltar i Relationsbåten kommer av samma skäl. Några deltar för att lyssna på föreläsarna, andra för kontaktskapandet och ytterligare andra bara för att få en brejk i tillvaron. Det tror jag är ett av skälen till att så många väljer att delta, att det inte finns några måsten, säger Magnus Axelid.
I år chartrar Relation ett SJ-tåg som går direkt från Uppsala till Värtahamnen.
– Med tanke på vad jag hör av mina kompisar som pendlar är jag lite orolig, men jag hoppas att vi ska komma fram i tid, säger Magnus Axelid.