Ny internetbyrå intar marknaden

Uppsalabaserade Marknadsmedia startar en ny internetbyrå och räknar med storvinster. – Vi blir en av landets största byråer, säger bolagets vd Magnus Hasselteg.

Foto: Marknadsmedia

Uppsala2011-05-28 13:04

Marknadsmedia är en nordisk mediakoncern som bland annat arbetar med tidningsproduktion och bilageförsäljning. Företaget grundades år 2001 och har snabbt vuxit till ett hundratal anställda.

Bolagets nya internetbyrå Kenzaku AB ska syssla med marknadsföring via sponsrade länkar på sökmotorer och sociala medier. Marknadsmedia har ett avtal med Uppsalaföretaget adX om att använda deras plattform.

Att Kenzaku byggs på Marknadsmedias befintliga kundstock, som rymmer allt från lokala enmansföretag till stora koncerner, gör att bolaget räknar med att vara vinstdrivande redan första året.
– Den här typen av marknadsföring är en av de snabbast växande i dag. Vi räknar med en omsättning på omkring 50 miljoner första året, säger vd Magnus Hasselteg.

Det blir sju, åtta nya tjänster i bolaget, som redan är tillsatta. Hälften är internrekryteringar och hälften nyanställningar. Verksamheten väntas dra i gång under juni.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!