Marknadsförare premierades

Årets marknadsförare i Uppsala är Magnus Axelid på företaget Relation. Han och flera andra pristagare fick sin utmärkelse vid marknadsföringsgalan The prize på Uppsala Konsert & Kongress under onsdagskvällen.

Uppsala2009-04-02 00:01
Det är en mer än 20-årig tradition att utse årets marknadsförare i Uppsala. Förra året blev det Lasse Svensson, ordförande i Sirius Fotboll, och i år blev det Magnus Axelid vd för bolaget Relation som gjort sig känt inte minst genom Relationsbåten, då Uppsalas näringsliv åker på kryssning till havs med föreläsningar och nätverkande på programmet.

- Under de tio år Relation funnits så har Magnus Axelid ständigt skapat nya sätt att mötas för personer i Uppsala som vill göra affärer med varandra, säger Fredrik Kjellén, ordförande i Marknadsföreningen som arrangerar The prize.
Övriga nominerade i den kategorin var Klaus Pontvik, arrangör av Gitarrfestivalen i Uppsala, och Marie Beckman Suurküla, sjukhusdirektör vid Akademiska sjukhuset.
Fakta:

Vid galan The Prize på Uppsala Konsert & Kongress delades flera priser ut.
Vinnarna blev:

Årets marknadsförare: Magnus Axelid, Relation
Direkt reklam: HSB:s årsredovisning
Radio: Ica Folkes Livs
Annons: Mercodia,
Tv: Expresservice
Internet: Museum Gustavianum, Augsburgska skåpet.
Utomhus: Länsförsäkringar
Kampanj: HSB, Fyrisvallen
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!