Långvarigt fel på Postens hemsida

Postens hemsida strular. Det har drabbat postkunden och företagaren Christer Hallgren, Rasbo, som driver ett förlag och skickar flera tusen brev varje år.

Uppsala2012-08-23 19:56

– Sedan förra veckan går det inte att skriva ut elektroniska följesedlar, säger han.
Christer Hallgren får nu hjälp av personalen på postkontoret på Kungsgatan, där de tar emot breven och en handskriven lapp där han noterat uppgifter om utskicket.

Värre än detta problem är, anser han, att det vid ett tillfälle gick att gå in utan lösenord på hans kundsida på nätet.
– Det innebär att någon kan gå in och använda mitt konto, säger han.
Han har inte fått något meddelande från Posten om problemen.
– Jag tror det började efter den 12:e, då man skulle göra en uppgradering. Jag fick e-post med en länk som jag skulle klicka på, men den fungerade inte.

Postens presschef Per Ljungberg säger att Postens experter ”jobbat dygnet runt” med att få ordning på problemen. Sedan tisdag eftermiddag fungerar tjänsterna som nås via hemsidan.
Problemet är att hemsidan fortfarande tidvis krånglar och antingen är slö eller ibland ligger nere.
– Man får prova att logga in igen, är rådet han ger till kunderna.

Christer Hallgrens uppgift att det gick att nå hans kundsida utan lösenord, förklarar Per Ljungberg med att uppgraderingen som gjordes innebar att man når olika funktioner med samma lösenord.
– Är man inloggad på ett ställe kommer man automatiskt in på andra ställen också.

Kommer kunderna att få kompensation?
– Jag kan inte ge något generellt svar om det. Vi jobbar nu med att löpande ta kontakt med kunderna.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!