Mässan Kontaktdagarna präglades av miljömedvetenhet och årets tema var ”Väx med oss!”. Redan i februari började planeringsarbetet med mässan som engagerat sammanlagt 120 personer.
Med temat i bakhuvudet har projektgruppen gjort allt från att skriva ut mindre papper till att använda miljöbilar. En grön matta som löper genom hela institutionen kommer efter evenemanget att skickas till Vattenfall för att omvandlas till fjärrvärme.
Kontaktdagarna har blivit större med åren och är en av Sveriges största arbetsmarknadsmässa för ekonomer, systemvetare och medie- och kommunikationsvetenskap. Mässan besöks av nästan 3000 studenter som får gå på inspirerande föreläsningar, mingel och evenemanget avslutas med den så kallade Kontaktqasquen.
– Vi skapar förutsättningen för studenterna att visa intresse och ta initiativ till att knyta kontakter, säger Mikael Zetterberg.
Joakim Rydberg, som studerar företagsekonomi, tycker mässan är viktig för att få den information man söker.
– Som student är det svårt att leta upp all information man behöver ibland och här får man chans att knyta kontakter och direkt få svar på de frågor man har, säger han.
Mikael Zetterberg hoppas att framtida mässor kommer kunna erbjuda studenterna fler möjligheter till exempelvis extra- och sommarjobb.