Klädkedja gör Sverigepremiär

Klädföretaget Club Monaco expanderar till Skandinavien. Deras första butik öppnade i Uppsala under tisdagen.

Uppsala2012-02-29 11:03

Klädkedjan Club Monaco gör Skandinavienpremiär med sin butik i Uppsalas nya varuhus Rådhuset. Att kedjan gör premiär här beror på att staden är kosmopolitisk, menar Ann Watson, Club Monacos marknads- och kommunikationschef i New York.
– Universitetet och stadens historia drar till sig besökare från hela världen och Rådhuset , som är ett innovativt och nytt koncept, är en idealisk första plats för Club Monaco i Sverige, säger Ann Watson.

Öppningen av butiken i Uppsala följs av en butik i Göteborg och i höst öppnas en butik i Stockholm. Klädkedjan verkar alltså inte bekymrad över att expandera trots en orolig ekonomi.
– Vi har märkt att konsumenter är mer omdömesgilla än någonsin tidigare, till följd av den ekonomiska situationen. Därför fortsätter vi att erbjuda prisvärd lyx samtidigt som vi mixar nya måsten med tidlösa klassiker, säger Ann Watson.

Club Monaco är från början ett kanadensiskt livsstilsmärke som grundades 1985, huvudkontoret ligger nu i New York. Märket köptes upp av Polo Ralph Lauren 1999. Klädkedjan har tidigare satsat på bland annat Kina och Sydkorea men har under hösten expanderat till europeiska länder som Frankrike och England.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!