It-hantverkarna, som hjälper små och medelstora företag med deras datorer, har snart en filial i Uppsala Business Park i Fyrislund. En person ska finnas på plats för att vara nära kunder där.
Huvudkontoret ligger i Boländerna, men de har sedan tidigare haft en person även i Uppsala Science Park.
– I vår bransch handlar det mycket om tillgänglighet och därför väljer vi att satsa, säger Björn Olerud.
Fram till sommaren tror han att de har vuxit med ytterligare fem personer och han menar att en lågkonjunktur bara skulle gynna dem.
– Vår prissättning är en konkurrensfördel för oss.
Företagets arbetsuppgifter varierar väldigt. De fungerar som sina kunders it-avdelning. Problemen kan dyka upp snabbt och hantverkarna måste vara redo.
– Går min dator sönder på fredagskvällen vill jag ju ha den lagad då.
Vilka vanliga brister har företagen?
– It-säkerhet är de inte så duktiga på. Eller att säkra genom backup.
Hur många paniksamtal får ni?
– Paniksamtal får vi varje vecka, men de är inte så dramatiska. Visst ringer folk och säger att deras server piper. Den har kraschat och då kan det krävas jobb dygnet runt i tre dagar. En dator är som en bil, den kräver service. Men många kör bara på och rätt som det är tar det slut. Då skulle man ha gjort sin service ...