– Jag funderar på att reklamera hela fiberanslutningen, för det har strulat så mycket, säger Janniz Jönsson.
Och det är inte bara hans familj som haft problem på sista tiden. I en facebookgrupp för boende i Storvreta finns en lång diskussion om hur segt internet varit och hur tv-signalerna inte kommit fram.
– Jag och mina grannar har olika leverantörer av tv men liknande problem. Bredbandsbolaget som jag har menar att det är Uppsala Stadsnät som inte släpper igenom deras signaler.
För Janniz Jönsson slutade tv:n fungera i fredags i förra veckan och det har inte fått något besked för när felet ska vara åtgärdat.. Familjen skaffade fiber genom Uppsala Stadsnät, som är en del av IP Only, förra vintern och sedan dess har det varit problem med tv:n i snitt en gång i månaden.
– Vi betalade 18 000 kronor för att få fiber till vår villa, då förväntar man sig att det ska fungera.
Samtidigt gör Uppsala Stadsnät reklam för att lägga fiber på flera andra håll i Uppsala.
– Här i området är det flera som gått tillbaka till att använda parabol för att kunna vara säkra på att tv:n ska funka.
På Uppsala Stadsnät meddelar man att man jobbat med att lösa problemet sedan de fick in en felanmälan i fredags.
– Vi skickade ute en fälttekniker som tvättade fibern eftersom man misstänkte att det var kabeln det var fel på, men det hjälpte inte, säger Gustav Ståhl som är stadsnätschef på Uppsala Stadsnät.
Under onsdagen har en ny fälttekniker skickats ut och nu misstänker man att det är fel på en fibermodul.
– Vår förhoppning är att problemet ska vara löst senare i dag.
Hur många kunder är det som är berörda?
– Jag kan inte säga exakt, men jag tror att det är upp emot 10-15 hushåll.
Gustav Ståhl kan inte svara på varför Janniz Jönsson haft problem tidigare under året.
– Kunderna felanmäler hos sina leverantörer som i sin tur får kontakta oss, men den första felanmälan vi fick in var nu i fredags den 19 december.