Hallå där Henrik Ahl ...
... VD för UNT:s dotterbolag Sigtunabygden och från och med onsdagen även för Annonsbladet Norra Uppland AB som köpts av UNT.
- Två huvudskäl. Det ena är synergieffekterna. Annonsbladet har hittills köpt tjänster som annonsproduktion och administration och det är ju något vi kan sköta själva. Det andra skälet är att UNT inte haft något bra fäste i den lokala annonsmarknaden utanför Uppsala med undantag för Sigtunabygden som sprids i Sigtuna kommun och Knivsta.
Planerar ni några förändringar i verksamheten?- Vi tror att det finns en poäng med att inte stöka om för mycket till att börja med. Verksamheten fortsätter som förut.
Vilket är Annonsbladets spridningsområde?- Tierps och Älvkarleby kommuner, Forsmark, Furuvik, Hedesunda, Österbybruk och Östervåla.
Vilka mål har ni för det första verksamhetsåret?
- Att få igenom synergieffekterna, det vill säga att kombinera personalens stora kunskaper om den lokala annonsmarknaden och vår professionalism när det gäller att bearbeta den.
Fotnot: Annonsbladet Norra Uppland AB har sitt säte i Älvkarleby. Bolaget har idag tre anställda och en omsättning på cirka sex miljoner kronor.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!