Gitarrfestivalen bäst på marknadsföring

Under torsdagen hölls en mediedag på Konserthuset i Uppsala. Uppsala Internationella Gitarrfestival med Klaus Pontvik i spetsen utsågs till årets marknadsförare.

Årets marknadsförare blev Klaus Pontvik Uppsala Internationella Gitarrfestival.

Årets marknadsförare blev Klaus Pontvik Uppsala Internationella Gitarrfestival.

Foto: Kattis Strömgren

Uppsala2012-10-25 16:08

Mediedagen anordnades i år för första gången på Konserthuset, och samlade deltagare inom marknadsföringsområdet. Utöver föreläsningar har åtta priser, så kallade Guld-M, delats ut under dagen och kvällen.

Årets tema är digitala medier, och bland andra Emanuel Karlsten, expert inom området, samt Urban Lindstedt, chefredaktör för Jajja Magazine håller föredrag.
Under dagen har flera priser delats ut, Priset för sociala medier gick till Radisson Blu.
– Det här var mycket roligare än jag trodde. Priset är en bekräftelse för oss som har jobbat och kämpat med detta, säger Ann-Sophie Myrefelt, hotelldirektör på Radisson Blu.

Alex Schulman skulle från början ha agerat konferencier, men fick ställa in på grund av att han enligt uppgift ska ha fått barn. Ersätter gör i stället Nassim Al Fakir.
Mediedagen arrangeras av Marknadsmedia och Marknadsföreningen i Uppsala.

.

Hela listan med vinnare:

Årets Event: Isfestivalen
Årets Sociala medier: Radisson Blu Uppsala
Årets Storytelling: SVAVA
Årets Kajsa Varg: Svensk Tradition/Lina Börjesson
Årets Kreativa pris: Flustret/Medori
Årets kampanj: Anhörigcentrum
Årets CSR: Gränbyspringet
Årets Marknadsförare: Klaus Pontvik/Gitarrfestivalen

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!