På fettisdagen kommer sex bagare att jobba intensivt för att leverera semlor till konditoriets alla kunder. För delägaren Johan Landing börjar tisdagens arbetspass klockan tre på natten.
– Det är full fart hela dagen och gäller att bara ösa, ösa och ösa, säger han.
När UNT besöker Günterska hovkonditoriet på måndagsförmiddagen är förberedelserna med brödet i full gång. På det stora mjölade bakbordet i mitten av rummet ligger ojästa degbollar och i luften hänger en doft av kardemumma.
Efter att råvarorna köptes in förra veckan har allting gjorts från grunden.
– Tillverkar man något av bra kvalitet behövs ingen marknadsföring, säger Johan Landing.
Han beskriver hur tisdagens rusch brukar inledas på morgonen med företagskunder. Försäljningen pikar på sena eftermiddagen då människor vill köpa med sig en semla hem.
– Det är väldigt intensivt men kul. Det finns ingen liknande dag på året.
Fettisdagen är en viktig högtid rent ekonomiskt för landets konditorier. Efter en skral januarimånad väljer många människor att investera i en semla.
De traditionella semlorna är fortfarande populärast trots att nya smaksatta varianter uppkommit de senaste åren.