Frågor och svar med Marie Andervin

vd för företaget Digital intelligence, som i höst utbildar Sigtunas företagare om sociala medier.
Varför behöver Sigtunas företagare lära sig om sociala medier?– Allt fler affärer sker via den digitala världen, framför allt i sociala medier. Är man inte med kan man tappa affärer. Exempelvis poppar det upp privata versioner av Blocket på Facebook, bland annat i Sigtuna. Individer har börjat konkurrera med företagen. Marknaden är i omställning och det är viktigt för företagarna att förstå.

Uppsala2014-02-18 17:04

Vad får man lära sig?
– Det är upplagt som tre kurser, man kan gå på alla eller bara en. Första gången pratar vi om vad som krävs för att lyckas på den sociala webben. Sedan jobbar vi mer konkret med hur man blir synlig när konkurrensen är stor. Sista kursen är väldigt hands on och fokuserar på hur man startar sin egen hemsida och blogg.

 Är det nödvändigt för företag att synas på sociala medier idag?
– På längre sikt kommer det att vara det. Det digitala blir en naturlig del av vår vardag. Det kan vi ju se bara på våra barn som alltid är uppkopplade och tycker att det är ofattbart när de inte har tillgång till internet.. 

Kursfakta

Kursen är ett samarbete mellan Företagarna Sigtuna, Sigtuna kommun och Digital Intelligence Scandinaniva AB. Varje kurstillfälle kostar 1250 kronor exklusive moms.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om