Folkes Livs satsar på facebook
Folkes Livs på Rackarberget i Uppsala har lanserat en Facebookapplikation där man kan vinna bland annat en cykel genom att klicka först i en nedräkningsruta varje dag fram till julafton.
Foto: Nina Leijonhufvud
Varför gör ni det här?
- Våra kunder är studenter, vilket är en grupp där många använder internet och Facebook. Och jag tänkte att det var naturligt att försöka skapa en kommunikation med kunderna där.
Tänker du dig också andra aktiviteter på Facebook?
- Till att börja med är det inget annat syfte än att skapa goodwill. Men det vore jätteintressant att få till en dialog med kunderna och få lite feedback den vägen.
Hur många är det som har anslutit sig?
- Vi har bara varit i gång en vecka. Men det är redan 500 stycken.
Vad kan man vinna förutom en cykel?
- Det är lite olika grejer, en termos, Dan Browns senaste bok, en videokväll med dricka, chips och videofilmer till exempel.
Hur mycket satsar ni på den här kampanjen?
- Den stora kostnaden handlar om webbutveckling av själva applikationen. Priserna som delas ut är en mindre del.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!